

Deklaracja dostępności cyfrowej
Oświadczenie w sprawie dostępności
Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. w Chodzieży
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej bip.mwik.pl zgodnie
z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 848) oraz
decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r.
ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron
internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
W Miejskich Wodociągach i Kanalizacji Sp. z o.o. w Chodzieży
dla strony bip.mwik.pl przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób
niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test
- European Internet Inclusion Initiative, (Narzędzie do oceny strony internetowej w zakresie dostepności), z
którego wynika, że strona internetowa spełnia wymagania w 98,97 %.
Status pod względem zgodności
Pomimo przeprowadzonej powyżej oceny, strona internetowa jest częściowo zgodna z wytycznymi
dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób
niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. poz. 848), z
powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- Brak opisu tekstowego modułu wyszukiwania informacji dla osób niepełnosprawnych.
- Brak opisu zdjęcia na pierwszej stronie dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne.
- Linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej
prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Adrian Talar, e-mail: worknet@mwik.pl.
Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu tel. /67/ 28
11 610. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich
elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego
sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać
dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub
aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza
potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w
ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie
jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego
żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może
być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie
dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu
dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej
wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna obiektów MWiK
Budynek przy ul. Jana Kochanowskiego 29, w którym siedzibę
mają Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. w Chodzieży nie jest w pełni
przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W budynku nie ma windy,
główne wejście przy wsparciu dodatkowej osoby jest dostępne dla osób z
niepełnosprawnością ruchową, a na parterze budynku po prawej stronie znajduje
się Biuro Obsługi Klienta oraz Dział Eksploatacyjno-Techniczny. Ponadto przy
wejściu głównym znajduje się dzwonek oraz domofon, po których użyciu pracownik Spółki ma
możliwość wyjścia do Klienta lub rozmowy z Klientem. Nad wejściem nie ma głośników systemu
naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest
zabezpieczone bramkami. Przy budynku nie ma wydzielonego miejsca do parkowania
dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można
wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w
alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób
niewidomych i słabowidzących. Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnych
usług tłumacza migowego na miejscu.
Budynek przy ul. Noteckiej 5A, w którym siedzibę na I
piętrze ma Dział Inwestycji i Rozwoju nie jest przystosowany dla osób z
niepełnosprawnością ruchową. W budynku nie ma windy. Nad wejściem nie ma głośników
systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie
jest zabezpieczone bramkami. Przy budynku nie ma wydzielonego miejsca do
parkowania dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń
można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń
w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób
niewidomych i słabowidzących. Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnych
usług tłumacza migowego na miejscu.
Budynek w Studzieńcu-Łęg, w którym siedzibę ma Dział
Oczyszczania Ścieków i Laboratorium Zakładowe nie jest w pełni przystosowany
dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W budynku wejście od strony placu
dostępne jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową, znajduje się tam podjazd
z barierkami ochronnymi. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego
dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone
bramkami. Przy budynku nie ma wydzielonego miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
Do części administracyjnej budynku można wejść z psem asystującym i psem
przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń
kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego na miejscu.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB.
- Istnieje możliwość zmiany kontrastu strony oraz wielkości tekstu za pomocą ikon.
- Osoby zamieszczające nowe teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Dokładamy starań aby nowo umieszczane zdjęcia i grafiki w serwisie posiadały zdefiniowane alternatywne opisy oraz ich treść była zrozumiała dla osób niewidomych, a także osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
- Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, telefony komórkowe.
- Serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
- Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Postępowanie odwoławcze
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich
elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego
sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać
dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub
aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza
potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w
ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie
jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego
żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może
być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie
dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu
dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej
wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich:
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Telefon (22) 55 17 700
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Telefon (22) 55 17 700
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 03.09.2020 r.
Data aktualizacji strony: 30.03.2023 r.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego -
wersja dostępna (62kB)

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego -
wersja zgodna ze wzorem (106kB)

metryczka
Wytworzył: Adrian Talar (3 września 2020)
Opublikował: Adrian Talar (3 września 2020, 09:35:11)
Ostatnia zmiana: Adrian Talar (30 marca 2023, 10:21:28)
Zmieniono: Aktualizacja wytworzonej informacji
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2117